KPI:er – hur du kan tänka
Online marketing bild

Vilka KPI:er tittar du på? För att veta vad du ska mäta är det nu dags att identifiera dina nyckeltal eller Key Performance Indicators/KPI:er som det också kallas. Det är också en god idé att även ha dina micro- och macromål väl genomtänkta och uppsatta med spårning på din hemsida. Affärsmål = Digitala mål De […]

Läs mer
Hur analyserar jag en hemsida?
Analys av hemsida

Hur analysera jag en hemsida? När jag ska analysera en hemsida så jobbar jag efter en viss strategi och en hel del frågeställningar som ni kommer lägga märke till. Mitt analysarbete kan se ut ungefär såhär; Kundresan Jag har alltid ”kundresan” i tankarna när jag analyserar en hemsida. Är hemsidan upplagd för kundens olika faser? Sökfasen, jämförelsefasen […]

Läs mer
Varför sociala medier?
Sociala medier

Varför sociala medier? Genom att titta på statistik från Internetstiftelsens rapporter kan man få reda på att siffrorna ökar på hur många som någon gång är inne på sociala medier under en dag. Om man vill synas så måste man synas just där ens målgrupp finns. Men den senaste rapporten visar faktiskt att de sociala […]

Läs mer
Drivkraft
Drivkraft genom utveckling

Vad ger dig drivkraft att fortsätta jobba? Jag fick denna frågan vid en ny LinkedIn kontakt, vad hade du svarat? Svåra frågor Ibland är det bra att få frågor om saker man inte reflekterar över dagligen. Man blir tvungen att sätta ord på det som man ofta tänker på men sällan uttalar högt, det är bra […]

Läs mer